Preventiemedewerkers bij touringcarbedrijven die zich in de Week van de RI&E (21 t/m 25 september) aanmelden voor de cursus Preventiemedewerker én de RI&E invullen, krijgen deze cursus gratis!

Een mooi moment de RI&E te actualiseren. Maak gebruik van onze aanbieding! Aanmelden kan onderaan deze pagina.

Om bedrijven in de touringcarbranche hierin te ondersteunen organiseert FSO samen met het Sociaal Fonds Mobiliteit de cursus Preventiemedewerker. Per 1 juli 2017 is de Arbowet gewijzigd. Naast de wijzigingen rondom het contract met de Arbodienst of bedrijfsarts heeft dit ook betrekking op een uitbreiding van de taak van de preventiemedewerker.

Voor wie

De vernieuwde cursus is geschikt voor aankomend preventiemedewerkers, maar zeker ook voor preventie-medewerkers die hun kennis weer op peil willen brengen naar de laatste actuele wetgeving. Verder voor iedereen die een (deel)taak heeft of geïnteresseerd is in Arbo, veiligheid, gezondheid en verzuimpreventie.

Inhoud van de cursus (1 dag)

De vernieuwde Cursus Preventiemedewerker bestaat uit een interactief programma met o.a. de volgende onderwerpen:

1.     Korte samenvatting Arbowet

2.     Rollen, taken en bevoegdheden preventiemedewerker

3.     Risico-inventarisatie en –evaluatie (RI&E)

4.     Welke risico’s zijn er in jouw organisatie?

5.     Arbocatalogus en andere preventieve oplossingen

U krijgt ter voorbereiding een korte oriëntatieopdracht, dit geeft meer ruimte op de cursusdag zelf. De cursus duurt een hele dag. Na afloop van de cursus ontvangt u het certificaat Preventiemedewerker.

Cursusdata

Heeft u interesse? Vul dan het aanmeldformulier hieronder in. Op basis van het aantal aanmeldingen kijken we in overleg naar een geschikte datum. We houden u op de hoogte.

gratis