Vacatures gezocht!

Er is dringend behoefte aan instroom van nieuwe touringcarchauffeurs. Stichting FSO wil de komende maanden touringcarbedrijven helpen om nieuwe chauffeurs te zoeken en op te leiden zodat ze klaar zijn voor het volgende seizoen.

Wat biedt FSO?

FSO helpt bij de werving en voorlichting en subsidieert de opleiding (rijbewijs D en inclusief code 95 opleidingen) van zij-instromers. Ook wordt in dit instroomtraject aan de deelnemers  een nieuw ontwikkelde vakinhoudelijke opleiding - voorheen bekend als Tour Nationaal en Tour Internationaal - door FSO aangeboden. Van de werkgever vragen wij de nieuwe medewerker een contract aan te bieden van twee jaar voor minimaal 32 uur in de week.  Na het aangaan van deze arbeidsovereenkomst kan een subsidie van 1/3 van de totale opleidingskosten, met een maximum van € 2.000, bij FSO worden aangevraagd. De werkgever en werknemer betalen ieder ook 1/3 van de opleidingskosten. De afspraken en de voorwaarden worden in een zogeheten driepartijenovereenkomst tussen FSO, de werkgever en de nieuwe medewerker vastgelegd.

Een overzicht van een de gehanteerde uitgangspunten treft je hier aan. En voor de model-driepartijenovereenkomst kun je hier terecht.

Ook bedrijven die zelf een of meer deelnemers hebben geworven kunnen overigens gebruik maken van het aangeboden traject en de aangeboden subsidieregeling.

Ben je een werkgever, op zoek naar nieuwe chauffeurs en wil je gebruik maken van het FSO-subsidietraject? Neem dan contact op met FSO via aeno@stichtingfso.nl of 0345-478 471.