4 januari 2018

FSO en SFT gaan samenwerken

Vanaf 1 januari 2018 gaan de paritaire organisaties FSO (Fonds Scholing en Ordening voor het Besloten Busvervoer) en SFT (Sociaal Fonds Taxi) samenwerken op het gebied van personeel. De besturen van deze organisaties, KNV busvervoer, Altrovia en KNV Taxi en Zorgvervoer namens werkgevers en de vakbonden FNV en CNV vakmensen namens werknemers, hebben hiertoe besloten.

Henk van Gelderen zal dan de functie van directeur vervullen van FSO. Hij combineert deze functie met zijn huidige functie van directeur SFT. Hij volgt in deze functie Olaf Weterings op die verbonden zal blijven aan de sector besloten bus als secretaris cao-partijen.

FSO en SFT gaan ook een gemeenschappelijke medewerker A&O (Arbeidsomstandigheden en Opleidingen) aanstellen, die zowel voor de sector besloten bus als voor de taxisector, projecten kan uitvoeren op het gebied van instroom, scholing, arbeidsmarktonderzoek, duurzame inzetbaarheid, etc.

De besturen van FSO en SFT verwachten dat de samenwerking leidt tot kwalitatief goede uitvoeringsorganisaties die efficiënt en effectief functioneren in het belang van beide branches. Bovendien zijn er ruim honderd bedrijven in de markt actief die zowel touringcarvervoer als taxivervoer aanbieden.